نېمىشقا بۇنداق بىر بۈيۈك مۆجىزە ئون-يىگىرمە يول بىلەن كېلىدۇ؟

نېمىشقا بۇنداق بىر بۈيۈك مۆجىزە ئون-يىگىرمە يول بىلەن كېلىدۇ؟

  ئەگەر دېيىلسە: رەسۇلى ئەكرەم ئەلەيھىسسالاتۇ ۋەسسالامنىڭ ھەر ھال ۋە ھەرىكىتىنى ساھابىلەر ناھايىتى دىققەت بىلەن مۇھاپىزەت قىلىپ نەقىل قىلغاندۇر. نېمىشقا بۇنداق بىر بۈيۈك مۆجىزە ئونيىگىرمە يول بىلەن كېلىدۇ؟ يۈز يول بىلەن كېلىشى لازىم ئىدى. ھەم نېمىشقا ھەزرەتى ئەنەس، جابىر، ئەبۇ ھۇرەيرەدىن كۆپ كېلىدۇيۇ، ھەزرەتى ئەبۇ بەكىر ۋە ھەزرەتى ئۆمەر ئاز رىۋايەت قىلىدۇ؟

  جاۋاب: بىرىنچى تارماقنىڭ جاۋابى تۆتىنچى ئىشارەتنىڭ ئۈچىنچى ئاساسىدا دېيىلگەنىدى. ئىككىنچى تارماقنىڭ جاۋابى بولسا: ئالايلۇق بىر ئىنسان بىر دورىغا مۇھتاج بولسا تىۋىپنىڭ يېنىغا بارىدۇ، گېئومېتىرىيە مەسىلىلىرى ئۈچۈن گېئومېتىرىكنىڭ يېنىغا بېرىپ، ئۇنىڭدىن نەقىل قىلىدۇ؛ شەرئىي مەسىلىلەر مۇپتىدىن سورىلىدۇ. ۋەھاكازا… دەل شۇنىڭدەكلا، ساھابىلەر ئىچىدە پەيغەمبەر ئەلەيھىسسالامنىڭ ھەدىسلىرىنى كېلىدىغان ئەسىرلەرگە دەرس بېرىش ئۈچۈن ساھابە ئالىملىرىدىن بىر قىسمى مەنەن ۋەزىپىدار ئىدى. پۈتۈن قۇۋۋەتلىرى بىلەن ئۇنىڭ ئۈچۈن تىرىشاتتى. شۇنداق، ھەزرەتى ئەبۇ ھۇرەيرە پۈتۈن ھاياتىنى ھەدىس يادلاشقا بەرگەن. ھەزرەتى ئۆمەر سىياسەت ئالىمىدە ۋە چوڭ ۋەزىپە بولغان خەلىپىلىك بىلەن مەشغۇل ئىدى. بۇنىڭ ئۈچۈن، ھەدىسلەرنى ئۈممەتكە دەرس بېرىش ئۈچۈن ئەبۇ ھۇرەيرە، ئەنەس ۋە جابىرغا ئىشىنىپ، ئۇ جەھەتتىكى رىۋايەتنى ئاز قىلاتتى. ھەم مادەم ساھابىلەرنىڭ راستچىل، توغرا، دۇرۇس، سادىق ۋە مەشھۇر بىر نامدارى، بىر يول بىلەن بىر ھادىسىنى خەۋەر بەرسە، يېتەرلىك دېيىلىدۇ. باشقىسىنىڭ نەقلىگە ئىھتىياجمۇ قالمايدۇ. بۇ ۋەجىدىن، بەزى مۇھىم ھادىسىلەر ئىككىئۈچ يول بىلەن كېلىدۇ.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.